Dieta Proteica

Dieta Proteica
Cum funcţionează această dietă? Este bine cunoscut faptul că proteinele, glucidele, lipidele, vitaminele, sărurile minerale şi apa sunt substanţele principale ale alimentelor, dar dintre acestea, numai proteinele, glucidele şi lipidele furnizează organismului energia zilnică necesară.

Astfel, dieta proteică este axată pe consumul de carne, ouă, peşte şi produse lactate, dar în porţii mici şi dese. Acesta este un lucru cât se poate de benefic, deoarece organismul nu este privat de alimentele cu care se obişnuise şi masa musculară nu este afectată ca în cazul altor diete, ci numai masa de grăsime. 

Aşadar, când dieta e bogată în proteine, organismul nu apelează la resursele proprii, iar în procesul de slăbire se păstrează fermitatea muşchilor şi strălucirea pielii. Mai mult, consumul exclusiv de alimente proteice duce la producerea de corpi cetonici, care produc o senzaţie de saţietate pe termen lung. Astfel, după două sau trei zile de alimentaţie limitată la proteine pure, foamea dispare complet. 

Dacă te hotărăşti să începi dieta proteică, iată două variante de meniuri pe zile, pentru o săptămână. Atenţie! Micul dejun şi gustarea se menţin la fel pe tot parcursul dietei.

Varianta 1 de meniu
Micul dejun: Patru felii de şuncă slabă de pui cu două felii de pâine neagră. Ai voie să bei şi o ceaşcă de cafea sau de ceai, dar neîndulcite sau îndulcite cu îndulcitor.

Gustare
: un măr

Zilele 1 şi 2
Prânz: O porţie de carne de vită slabă fiartă şi salată verde
Cină: O cutie de peşte (ton) în suc propriu şi două roşii

Zilele 3 şi 4
Prânz: O jumătate de piept de pui la grătar cu un morcov ras
Cină: Un ou fiert cu o salată de crudităţi (ţelină, morcov, măr)

Zilele 5 şi 6
Prânz: 200 de grame de şuncă slabă de pui cu două roşii
Cină: O cutie de peşte (ton) în suc propriu cu salată verde

Ziua 7
Prânz: O porţie de carne de vită fiartă cu două roşii
Cină: Un piept de pui la grătar cu un morcov ras

Varianta 2 de meniu

Micul dejun: O jumătate de piept de pui la grătar, un iaurt fără grăsime şi o cafea fără zahăr. 
Gustarea: o portocală (între prânz şi cină).

Zilele 1 şi 2
Prânz: O jumătate de piept de pui la grătar cu salată verde
Cină: Patru-cinci ficăţei de pui fierţi cu morcov ras

Zilele 3 şi 4

Prânz: Carne de vită fiartă cu un morcov ras
Cină: 200 de grame de şuncă de pui slabă cu două roşii

Zilele 5 şi 6
Prânz: O jumătate de piept de pui cu două roşii
Cină: Un ou fiert cu salată de legume

Ziua 7
Prânz: Carne de vită fiartă cu salată verde
Cină: 200 de grame de şuncă slabă de pui şi salată de crudităţi

Această dietă poate fi ţinută timp de două săptămâni, după care poţi adăuga legume şi fructe, în diverse combinaţii, dar fără cartofi, orez sau fasole uscată. Nu uita ca pe durata regimului să consumi ceai verde şi trei-patru litri de apă pe zi.


Dieta proteică aduce organismului o serie de beneficii:
·    Nu suferi de foame
·    Nu eşti deprimat
·    Nu apare neplăcuta senzaţia de oboseală
·    Nu trebuie să calculezi zilnic numărul de calorii din alimente
·    Consumul de proteine creşte rezistenţa organismului la infecţii şi anemii şi accelerează procesul de cicatrizare a rănilor
·    Proteinele prezintă avantajul că, în urma pierderii în greutate, indiferent că numărul kilogramelor e mic sau mare, organismul nu se simte slăbit.

Atenţie!
Regimul proteic este interzis persoanelor care suferă de anumite afecţiuni: diabet zaharat de tip I, insuficienţă renală, insuficienţă hepatică, insuficienţă cardiacă sau alte probleme cardiace sau femeilor însărcinate.


Ai grijă la stabilizarea organismului!
Dacă ai urmat dieta proteică, este foarte grea perioada de stabilizare, pentru că, revenind la mesele obişnuite, vei lua inevitabil în greutate. Astfel, trebuie să înveţi noi obiceiuri alimentare. Încearcă să te axezi pe un meniu zilnic care să cuprindă mai multe fructe şi legume, peşte, carne slabă, ulei de măsline, produse lactate, pâine neagră. Prepararea alimentelor se va face la aburi, prin fierbere sau la grătar. Un alt aspect foarte important este activitatea fizică: trebuie începută în acelaşi timp cu dieta şi, dacă este posibil, să fie continuată şi după.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...