Legume cu calorii negative | Dieta cu calorii negative


O serie de alimente, mai ales vegetale - fructe si legume, intra in categoria celor despre care se poate spune ca sunt o sursa de calorii "negative".

Fiecare aliment are o anume valoare calorica. Daca o felie de paine are 80 de calorii, un castron de macaroane cu branza are 300, in timp ce 100 de grame de varza alba doar 50. Toate acestea furnizeaza energie necesara muschilor, functionarii organelor interne si sunt consumate in cursul proceselor metabolice.

Caloriile asimilate, prin alimentatie, daca nu sunt consumate integral se depun sub forma de grasime si asta pentru ca organismul uman nu poate elimina excesul si nu-l poate stoca decat sub forma de lipide, in depozitele adipoase.

In acest context vin alimentele care au calorii negative.

Denumirea de calorii negative vine de la faptul ca acestea consuma mai multa energie pentru procesele de digestie si asimilatie decat aportul caloric pe care il aduc, iar prin aceasta determina organismul sa arda din "rezervele" de grasime pe care le-a facut.

Alimentele cu “calorii negative” trebuie adaugate in meniul tau zilnic la fiecare masa.

Iata o lista a alimentelor care au calorii "negative": 

Ele pot fi grupate in 3 categorii principale: legume, fructe, condimente si mirodenii.

LEGUME :


-rosie
-ceapa
-sfecla
-andive
-ridiche neagra
-morcov
-varza (verde)
-spanac
-ridiche de luna
-telina
-dovlecel
-fasole verde
-ardei si ardei iute
(
intensifica metabolismul)
-castravete
-sparanghel
-conopida
-zucchini
-salata verde
-broccoli

-gulie
-andive
-napi
-praz
-laptuci
-urzici etc.

Aceste alimente contin 90% apa, putine proteine, o cantitate mica de hidrocarbonati si nu contin grasimi. In schimb sunt bogate in minerale si vitamine. Valoarea lor calorica variaza intre 25-120 calorii la 100 grame.
Se recomanda introducerea lor in meniurile zilnice in proportie de aprox. 25%.

CONDIMENTE SI MIRODENII :


-usturoi
-tarhon
-menta
-busuioc
(
degreseaza organismul, are calorii negative)
-marar
-salvie
-patrunjel 


-cuisoare
-cimbru



Condimentele joaca un rol important in alimentatie deoarece contribuie la digestie, au actiune tonifianta si ajuta la distrugerea grasimilor excedentare. Ele dau savoare mincarurilor. Cu ajutorul mirodeniilor vei descoperi retete delicioase care te ajuta sa slabesti fara sa renunti la placerea de a manca.

FRUCTE :


 -ananas (contine enzime care dizolva grasimile)
-capsuni
-zmeura
-pepene galben sau rosu

-caise (laxative, ajuta digestia)
-struguri
-portocale
-grapefruit
-mere
-mango
-papaya
-lamaie
-afine
(normalizeaza glicemia)

-avocado (are proteine vegetale usor digerabile
-clementine
-mandarine
-mure
-piersici
-rodie
-visine

si in general toate fructele mai verzi sau acre. 
    Consuma fructe intre mese sau poti sa prepari delicioase cockteluri care calmeaza foamea si iti ofera vitalitate.

    Niciun comentariu:

    Trimiteți un comentariu

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...