Nu mai beţi 2 litri de apă pe zi! Vezi de ce excesul de apă dăunează sănătăţii.

Vă simţiţi deshidrataţi chiar dacă beţi 2 litri de apă pe zi? Situaţia apare când ingerati extrem de repede apa. Aceasta se elimină imediat, iar organismul nu o foloseşte. Apa, ca şi mâncarea, se savurează. Doar dacă ajunge în organism cu o cantitate suficientă de salivă vă poate hidrata corect.

Vă simţiţi deshidrataţi chiar dacă beţi 2 litri de apă pe zi? Situaţia apare când ingeraţi extrem de repede apa. Aceasta se elimină imediat, iar organismul nu o foloseşte. Apa, ca şi mâncarea, se savurează. Doar dacă ajunge în organism cu o cantitate suficientă de salivă, vă poate hidrata corect.

Aveţi nevoie de 1ml de apă la 1 kilocalorie consumată. Cu alte cuvinte, dacă în meniul zilnic se regăsesc 2000 de kilocalorii, va trebui să beţi 2 litri de apă. Dar nu doar cantitatea contează, ci şi modul în care beţi apa. Şi pentru aceasta vă invităm la un experiment.

“Luaţi o jumătate de sticlă de apă şi beţi-o foarte repede. În scurt timp simţiţi nevoia să mergeţi la toaletă. Aceeaşi cantitate de apă beţi-o cu înghiţituri mici, plimbaţi-o prin gură şi veţi vedea că nu veţi mai avea această senzaţie dovada faptului că apa a putut fi folosită de organism, a ajuns în celule” spune prof. dr Gh Mencinicopschi.

Ce se întâmplă de fapt dacă beţi apă lent? “În momentul în care noi o amestecăm cu saliva care e un fluid biologic foarte complex care conţine proteine, substanţe surfanctante, acestea scad tensiunea superficială şi fac ca apa să hidrateze foarte bine corpul nostru” spune prof. dr Gh Mencinicopschi.

Aşadar respectaţi-vă organismul şi beţi încet apa, doar între mese. Aceasta pentru a nu dilua enzimele digestive necesare procesării alimentelor. Şi încă un amănunt important pentru sănătate este primul pahar.

“Este bine să spaţiem cantitatea de apă pe tot parcursul zilei, începând de la trezire - un pahar de 200 de ml, primul lucru când ne trezim pentru că beneficiază corpul nostru de tot ce ne aduce hidratarea” spune dr. Catrinel Macovei, medic specialist diabet şi nutriţie.

De altfel, un pahar de apă imediat după trezire şi încă un pahar înainte de somn, vă pot prelungi speranţa de viaţă cu 10 ani. Aceasta deoarece hidratarea corectă reduce procesele inflamatorii din corp pe baza cărora apar cele mai multe boli. Pe de altă parte, educaţia hidratării începe din primele 6 luni de viaţă.
“Legat de faptul că unui copil îi place sau nu să bea apă, să ştiţi că acesta e un lucru care se educă, adică ideea de avea de mici lânga ei o sticluţă cu apă pe care s-o foloseasca peste tot” spune Sincron conf. dr Mihaela Bălgrădean.

Un alt element extrem de important, care se educă tot din copilărie, vizează micţiunea. “Şi vezica urinară, deci acţiunea aceasta de micţiune, trebuie să se petreacă la fiecare 3-4 ore în mod obligatoriu, pentru că un copil trebuie să-şi educe vezica urinară astfel încât să nu staţioneze urina în interiorul ei” spune Sincron conf. dr Mihaela Bălgrădean.

Şi în cursul vieţii adulte, apa se bea aproape tot timpul, iar urina trebuie eliminată obligatoriu la 3 ore.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...