Zahar: numarul de calorii si cat putem consuma pe zi

Numarul de calorii dintr-o lingurita de zahar

O lingurita de zahar dimineata la cafea, inca putin zahar din cerealele de dimineata, o portie sanatoasa din gustarile de peste zi, iar daca mai adaugam si 1-2 pahare de suc… deja am depasit limita! Numarul de calorii maxim pe care il putem consuma zilnic din zahar este, conform Doctoroz.com,  100 pentru femei, adica echivalentul a 6 lingurite de ceai de zahar, si 150 pentru barbati, adica aproximativ 9 lingurite de ceai pline cu zahar (atentie, o lingurita de ceai reprezinta aproximativ 1/3 dintr-o lingurita normala).
In grame, femeile nu trebuie sa depaseasca, in principiu, 24g de zahar pe zi, iar barbatii 36g. Fiecare gram de zahar contine 4 calorii.
Tu stii cat zahar consumi in fiecare zi?

Numarul de calorii ascuns in fiecare gustare cu zahar

Daca te-as intreba cam cat zahar consumi la fiecare masa, ai stii sa-mi raspunzi macar orientativ? Ma indoiesc, pentru ca multe dintre alimentele pe cere le consumam zilnic, de la produsele de panificatie, la fructele la cutie, iaurturile cu fructe, sosurile sau dressing-urile, conservele, cam tot ce inseamna fast food si cate si mai cate, toate acestea contin cantitati mari de zahar.
Spre exemplu, stiai ca o portie de cereale indulcite poate contine pana la 4 lingurite de zahar? Sau ca 0.5l din bautura ta preferata  carbogazoasa contine aproximativ 5 lingurite de zahar, in timp ce o lingura de ketchup poate depasi 1/3 lingurita de zahar?
Insa dincolo de cum afecteaza numarul de calorii dintr-o lingurita de zahar silueta ta in mod direct, trebuie sa stii ca fiecare gustare bogata in zahar are un efect puternic asupra apetitului: consumul de (alimente bogate in) zahar creste nivelul glucozei si al insulinei, care apoi scade brusc si determina o senzatie de foame si mai puternica si cresterea poftei de dulce.
Si astfel vei uita rapid de numarul de calorii si vei simti nevoia sa deschizi iar si iar cutia de bomboane.

Cum poti diminua numarul de calorii?

numarul de calorii
- alege cereale integrale in locul cerealelor cu arome artificiale si zahar adaugat din comert;
- renunta la conservele de fructe si consuma cat mai multe fructe proaspete;
- renunta la iaurturile cu fructe si gemuri din comert si adauga tu bucatele de fructe proaspete in iaurtul simplu;
- inlocuieste, macar din cand in cand, zaharul cu un strop de scortisoara sau de extract de vanilie;
- atentie mare si la zaharul brun! Nu te amagi schimband zaharul alb cu cel brun deoarece, in ceea ce priveste numarul de calorii, nu exista o diferenta importanta. Pe de alta parte, zaharul brun contine in plus melasa, produs obtinut din procesarea sfeclei si a trestiei de zahar, bogata in minerela.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...