Dieta Montignac : Cea mai sigura metoda de slabit



Principiile de baza ale combinarii mancarurilor

Daca vrei sa dai cateva kilograme jos si sa ai un regim alimentar corect, pune in aplicare cea mai sigura metoda de slabit: dieta Montignac. Pe langa faptul ca te ajuta sa slabesti, dieta Montignac este mai mult decat un regim. Este un stil de viata sanatos.

Dieta Montignac nu este o simpla dieta, ci un stil de viata. Creata de nutritionistul francez Michel Montignac, dieta are la baza urmatorul principiu: poti sa slabesti fara sa te abtii de la mancare, atat timp cat nu combini proteinele cu carbohidratii sau lipidele cu zaharurile.
Dieta Montignac se bazeaza pe doua faze: de slabire si de mentinere a greutatii

Regimul se bazeaza pe respectarea unor mese care sa fie proteino-lipidice sau strict glucidice, dar si pe eliminarea unor alimente care nu numai ca ne ingrasa, dar ne si imbolnavesc: dulciuri, paine, paste, cartofi, porumb, orez, mazare, sucuri acidulate etc.

Dieta Montignac este alcatuita din doua faze: in prima faza, scopul este pierderea in greutate prin respectarea unor reguli esentiale, iar in faza doi, tinta este mentinerea greutatii si instalarea unui stil de viata sanatos.

Desi poate parea complicat, dieta Montignac este usor de invatat si de pus in aplicare. Daca vrei sa urmezi dieta iti recomand sa citesti cartea “Mananc deci slabesc” a lui Michel Montignac.
Prima faza din dieta Montignac: pierderea propriu zisa in greutate

1. Fixeaza-ti un obiectiv: numarul de kilograme de care vrei sa scapi. Tine cont ca fiecare persoana are propriul ritm de slabire. Intr-o saptamana poti slabi un kilogram sau chiar mai putin.

2. Elimina alimentele care iti fac rau:

- zaharul (un aliment de care organismul nu are nevoie, deoarece si-l fabrica singur sub forma de glucoza)

- painea (cu cat este mai alba cu atat este mai rea). Poti manca paine neagra, numai la micul dejun insa si nu combinata cu alimente proteice.

- fainoasele (contin amidon si glucide rele care ingrasa), aici intra: cartoful, fasolea uscata, orezul, porumbul, pastele

- alcoolul: bauturile aperitive, berea, vinul trebuie eliminate in prima faza de tot. Acestea ingrasa pentru ca au in compozitie glucide care sunt rapid metabolizate de organism

- cafeaua: cofeina este interzisa pentru ca, desi nu este o glucida, are ca efect stimularea pancreasului si genereaza o secretie de insulina, ceea ce duce la ingrasare

- bauturile acidulate, sucurile de fructe contin foarte mult zahar

- laptele este un aliment glucido-lipidic, adica are în compozitie atat grasimi, cat si glucide. Este mai bine sa cumperi lapte degresat.

- fructele trebuie consumate singure, inainte de masa si trebuie sa asteptati cel putin o ora pana se digera, iar abia apoi puteti manca altceva.

3. Mananca micul dejun, pranzul si cina astfel incat sa nu amesteci proteinele cu glucidele si lipidele cu zaharurile. Ce poti manca:

- Mic dejun glucidic (un fruct, cereale neprelucrate, paine neagra, branza de vaci degresata, lapte degresat, cafea decofeinizata) sau mic dejun protein-lipidic (oua, sunca, branza degresata, lapte, cafea decofeinizata)

-Pranzul va fi intotdeauna proteino-lipidic (de ex: peste, cruditati, legume permise, salata, branza, apa neacidulata), adica bazat pe proteine si grasimi fara glucide. Poti alege orice fel de carne, evita sosurile.

- Cina poate fi proteino-lipidica (ca si pranzul) sau glucidica (de ex: supa de legume, orez neprelucrat cu sos tomat, salata, branza de vaci degresata)

4. Prima faza va dura atata cat vreti sa slabesti: o luna, doua, trei.
Faza a doua din dieta Montignac: mentinerea echilibrului ponderal sau faza de stabilizare

1. Daca ai pierdut kilogramele dorite, nu te intoarce la vechiul stil de viata, deoarece risti sa le pui la loc in scurt timp.

2. Nu amesteca glucidele rele cu lipidele.

3. Nu manca in continuare zahar, miere, dulciuri in general si foloseste zaharina.

4. Nu manca fainoase, cu exceptia orezului salbatic si a legumelor uscate.

5. Continua sa nu mananci paine la pranz si cina.

6. Fii atenta la deserturi: poti manca un desert  din cand in cand, dar nu imediat dupa masa. Evita prajiturile din faina, zahar. Mananca cu moderatie ciocolata, inghetata.

7. Nu consuma bauturi acidulate, sucuri de fructe.

8. Poti consuma vin cu moderatie: un pahar dupa cina, dar nu-l combina cu apa.

Daca vrei sa pui in aplicare cea mai sigura metoda de slabit, dieta Montignac, iti recomand sa citesti cartea “Mananc deci slabesc”. De asemenea, poti incerca si dieta Dukan!

Niciun comentariu:

Trimiteţi un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Atelier By Ligia Fiedler - Custom Sewing & Design

Atelier By Ligia Fiedler - Custom Sewing & Design
Atelier By Ligia Fiedler - Custom Sewing & Design